خانه بازی و خلاقیت گردو: دنیایی کوچک برای بزرگ شدن

بازی خلاقیت کاردستی کودک سرگرمی مهارت های زندگی رشد پرورش کودکانه

خانه بازی و خلاقیت گردو: دنیایی کوچک برای بزرگ شدن

بازی خلاقیت کاردستی کودک سرگرمی مهارت های زندگی رشد پرورش کودکانه

خانه بازی و خلاقیت گردو دنیای کوچکی است تا از طریق بازی و ساخت کاردستی و آموزش مهارت های زندگی و خلاقیت به کودکان همگام با ساخت اوقاتی خوش و سرگرمی های سالم برای کودکان قدمی در مسیر رشد آن ها بردارد.

  • ۰
  • ۰
در یادداشت قبل درباره واپس روی کودک اول صحبت کردیم و اینکه چگونه در گذراندن این مرحله به کودک اول کمک کنیم. در این نوشتار درباره واکنش های دیگر صحبت خواهیم کرد.
گاه کودک بزرگتر با خشم نسبت به تازه وارد خانواده واکنش نشان می دهد. خبر خوب این است که این رفتار طبیعی است یعنی در واقع خشم یک واکنش طبیعی است که در هرسنی وجود دارد .نحوه بروز خشم در کودک می تواند به شکل فحاشی یا داد زدن و حتی پرتاب وسایل و کتک زدن باشد این رفتارها جهت تخلیه انرژی خشم کودک است و منجر به آرام شدن او خواهدشد ولی به دیگران آسیب خواهد زد و مشکلات برخوردی جدیدی را پیش می آورد.
داستان خیالی زیر احساس کودک اول نسبت به دوم را بیان می کند:
زن و مردی خوشبخت و باشادی در کنارهم زندگی می کردند. بعد از گذشت چند سال یک روز همسر وارد شد و به خانم گفت : با توجه به اینکه ما خوشبختیم و من درکنارتو احساس زیبایی دارم تصمیم گرفتم همسر دیگری را وارد این زندگی کنم تا در کنار شما هردو خوشبخت باشیم امیدوارم از این مساله استقبال کنی و لبخند بزنی..
واکنش خانم کاملا قابل پیش بینی است..یک خشم فراوان و تخریب کننده...و خب این همان احساسی است که فرزند اول به دوم دارد و تمام حس و ناراحتی خود را بر سر نوزاد خالی خواهد کرد. اگر به کودک اجازه ندهیم تا خشم خود را بیان کند او تمام حس منفی خود را با زبان بدن و پرخاشگری نشان خواهد داد.
کودک اول در کنار نوزاد به توجه ویژه نیاز دارد اگر ما به گونه ای رفتار کنیم که حس نادیده شدن ایجاد شود کودک اول انتخابی جز پرخاشگری و حسادت نخواهد داشت.
نقش پدر به عنوان والد در این مرحله بسیار پررنگتر از قبل خواهد شد او می بایست وقت بیشتری را با کودک اول بگذراند و حتی در بخشی از روز مسئولیت نوزاد را به عهده بگیرد تا مادر بتواند وقت اختصاصی را با  فرزند اول سپری کند.
گاه تقسیم مسئولیت های تازه واردبا کودک اول نیز می تواند حس بهتری در او به وجود بیاورد و کم کم رغبت و علاقه نسبت به این میهمان دائمی بیشتر شود.
در کنار این دو کار فرصت بیان احساس به کودک اول  بدهید و را ه های مناسب تری را برای بروز خشمش  به او بیاموزید مثل کنترل تنفس و بازی های آرام تنشی ...
یادمان باشد عصبانیت یک حس انسانی است زمانی خطرساز خواهد شد که قابل کنترل و بیان نباشد...
 
http://kermanemrooz.com/newslink.php?nid=45322 : لینک خبر 
5322 : لینک خبر 
  • ۹۸/۰۳/۱۴
  • play house

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
>